מעוניינים בייצוג מנצח?

השאירו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם




    העברת דירה במתנה

    בישראל, לא פעם, מתבצעות עסקאות נדלן המיועדות להעברת דירה במתנה בתוך המשפחה. הורים רבים מעוניינים להבטיח את עתיד ילדיהם ולכן, בוחרים להשקיע את ממונם, ברכישה של נכס, על מנת שזה יעבור במתנה, כלומר, ללא תמורה לאחד מילדיהם. העברת דירה במתנה, מבחינה משפטית, לא דומה להעברה של פריטים אחרים במתנה. בין אם מדובר על העברה של סכומי כסף גדולים או רכישה של רכב עבור הילדה או הילד שבמקרים אלו המדינה לא קבעה חוקים או תקנות מיוחדות לאורן יש לפעול. אבל, העברת דירה במתנה, היא תהליך אשר מעמדו המשפטי הוסדר בתקנות מיוחדות בחוק הישראלי. לפרטים נוספים ומידע, מוזמנים להמשיך ולקרוא.

    העברת נכס במתנה היא עסקת מקרקעין לכל דבר ועניין

    נכון, זה אולי נשמע קצת מוזר בפעם הראשונה, הרי אם אתם מעוניינים לתת לילדים דירה במתנה, למה אתם צריכים לקרוא לעורכת דין שתסייע לכם בעריכת החוזה. אבל, מבחינה משפטית, העברת נכס במתנה, כלומר, ללא תמורה בתוך משפחה, היא עסקה לכל דבר ועניין. לכן, על נותן המתנה לחתום בפני עורך דין כי הוא 'נותן מתנה' לבנו. הילד, מקבל הדירה, צריך לחתום כי הוא קיבל את הנכס במתנה. שני הצדדים צריכים לחתום על שטר מכר מסודר ולהעביר את ההצהרות למיסוי מקרקעין בתך חודש ימים לכל היותר.

    הקלה במס שבח  בהעברת דירה במתנה

    במידה ואתם מתעניינים בתהליך של העברת דירה במתנה, אולי תשמחו לשמוע כי על פי החוק, מי שמעביר דירה ללא תמורה לאחד הילדים פטור ממס שבח גם אם בבעלותו של המעביר דירות נוספות. בכל מקרה, חשוב לשים לב לפעול על פי חוק ולנהוג על פי דין. כל עוד אתם מלווים על ידי עורכת דין המתמחה בנושא, אתם יכולים להיות רגועים ולחסוך עשרות אלפי שקלים בתהליך.

    מה ההגדרה המשפטית של העברת דירה ללא תמורה?

    ההגדרה המשפטית של העברת דירה ללא תמורה היא העברה של נכס מכל סוג שהוא, לאדם קרוב או בן משפחה. במקרה שלנו, אנחנו מדברים על העברת נכס לאדם קרוב בתוך המשפחה, ללא קבלת תשלום או כל טובה אחרת ממקבל המתנה. על פניו, מי ששומע לראשונה על החוקים הנוגעים לתהליך של העברת דירה ללא תמורה, שואל את עצמו, למה המדינה בכלל מתערבת בעסקאות מהסוג הזה? אבל אם תכנסו בעובי הקורה, תראו כי להגדרה הייחודית הזו, השלכות על מחיר העסקה. מה זאת אומרת? נסביר כעת.

    העברת דירה ללא תמורה והקלה במס רכישה

    כל אזרח הרשום בתור מחזיק דירה בישראל, במידה והוא מעוניין לרכוש נכס נוסף, עליו לשלם 'מס רכישה'. אנחנו מדברים על מס שנאמד לא פעם, בעשרות אלפי שקלים. במידה ורוכש הנכס מעוניין להעביר את הדירה במתנה לאחד הילדים, למעשה, הוא יכול לקבל פטור מתשלום מס רכישה בעת רכישת דירה נוספת ופטור ממס שבח בהעברת הדירה ללא תמורה. כמובן, כדי להנות מההטבה הזו, על הצדדים, לעמוד בתנאי החוק. כעת, נסביר בקצרה, איך נראית עסקה מהסוג הזה.

    לפנות לסיוע של עורכת דין ולפעול על פי הכללים

    אז, במידה ואתם בוחרים לבצע העברת דירה ללא תמורה, עליכם לפנות לעורכת דין העוסקת בתחום הנדלן. הצד הנותן צריך להצהיר, בנוכחות עורכת הדין, כי הוא מעוניין להעביר את הדירה במתנה, הצד השני צריך לחתום על מסמך המעיד כי לא נתן כל תמורה בעבור הדירה הזו. שני הצדדים צריכים לחתום על שטר המכר ולהגיש את הטפסים למיסוי מקרקעין בתוך חודש ימים מיום ביצוע העסקה.

    לקבל את המענה המשפטי הטוב ביותר

    כאשר אתם בוחרים עורכת דין מצויינת, אתם מבטיחים כי הזכויות שלכם יתממשו במלואן. משרד עו"ד אודל כהן, הוא משרד בוטיק, המתמחה, בין היתר, בעסקאות נדלן. לקבלת מענה אישי בעניינכם, פנו עוד היום דרך הטלפון או דרך האתר.

    שתף :

    מעוניינים בייצוג מנצח?

    השאירו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם




      מידע נוסף בנושא

      לקבל מידע מקצועי וליווי של עורכת דין מנוסה

      משרד עו"ד אודל כהן, הוא משרד המלווה בהצלחה, לקוחות מכל רחבי המדינה. המשרד מורכב ממספר מחלקות משפטיות, כאשר אחת מהן עוסקת בליווי עסקאות מקרקעין. מחפשים מענה מקצועי עוד היום? יש לכם למי לפנות.

      הטבה בנוגע למס רכישה

      בראי משפטי, מי שמחזיק דירה בבעלותו ומעוניין לרכוש נכס נוסף, נדרש לשלם לרשות המיסים 'מס רכישה'. גובה המס במקרה הזה, יכול להגיע עד לעשרות אלפי שקלים. במידה והנכס עובר במתנה לדור הבא, הרי שהמדינה מתחשבת בכך ומאפשרת לרוכש הנכס לא לשלם את אותו מס רכישה. כמובן, כל עוד העסקה לא מתבצעת על פי חוק, לא תוכלו להגיש את המסמכים הדרושים כדי ליהנות מההטבה הזו.

      מה התפקיד של עורכת הדין בתהליך

      בשביל שהמדינה תכיר בכך שהתבצעה העברת דירה במתנה, על שני הצדדים לחתום, בפני עורכת דין על כך שהעברת הדירה, בין צד א, לצד ב, היא במסגרת מתנה שההורה נותן לבנו. את ההצהרות, יש להגיש למיסוי מקרקעין בתוך ארבעה שבועות לכל היותר, מרגע החתימה. בנוסף, על שני הצדדים לחתום על שטר מכר, עליו חותמת עורכת הדין. התפקיד של עורכת הדין בין היתר הינו לשמור על כך שההליך מתבצע באופן חוקי. כלומר, לדווח למיסוי מקרקעין ולוודא כי נותן המתנה יהנה מהטבה במס רכישה בנוגע לאותה עסקה ומקבל המתנה יהנה מפטור ממס שבח והקלות במס רכישה בעת דירה רכישת דירה נוספת. מה זה אומר? אנחנו נסביר מיד.

      העברת נכס ללא תמורה

      תהליך של העברת נכס ללא תמורה, נהנה ממעמד משפטי מיוחד, בעיני החוק הישראלי.  ראשית, אנחנו רוצים להסביר בכמה מילים על מה מדובר. במידה וצד א, מעוניין לתת לצד ב, נכס ללא קבלת כל תמורה, הרי שאנחנו מדברים על העברת נכס ללא תמורה. מטבע הדברים, אנחנו מדברים על תופעה שכיחה בעיקר בקרב משפחות עם ילדים. הורים המעוניינים להבטיח את העתיד הכלכלי של ילדיהם, לא פעם, יבחרו לרכוש נכס מכספם ולהעביר אותו על שם אחד הילדים. אף על פי שמדובר במתנה לכל דבר ועניין, מבחינה משפטית, מדובר על עסקת מקרקעין, אשר דורשת ליווי של עורכת דין מוסמכת.

      לקבל מענה אישי מעורכת דין מנוסה

      אם אתם צריכים סיוע משפטי וליווי עוד היום, עו"ד אודל כהן, עומדת לרשותכם. צרו קשר וקבלו מענה לכל שאלה.

       

      העברת דירה ללא תמורה

      אנחנו מדברים על תופעה רווחת ושכיחה בישראל מאחר ושוק הנדלן העסיק מאז ומעולם ישראלים רבים. העברת ללא תמורה היא הדרך של הורים רבים, לדאוג לעתיד של ילדיהם. אבל חשוב לזכור שבניגוד לרכישה של מוצרים אחרים לטובת הרווחה של הילדים, העברת דירה ללא תמורה, זוכה למעמד משפטי מיוחד. אם אתם רוצים לנהוג על פי דין, המאמר הזה מיועד עבורכם.

      תפריט נגישות