מעוניינים בייצוג מנצח?

השאירו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם




    עורך דין מכירת דירה

    כמה בדיקות שיש לבצע לפני מכירת דירה

    הגעתם לרגע בו אתם מעוניינים למכור את הדירה שחייתם בה שנים? קיבלתם דירה בירושה ואתם מעדיפים למכור אותה על פני השכרתה? בכל מקרה מכירת דירה היא עניין מורכב ממש כפי שקניית דירה היא מורכבת.. כמה בדיקות או פעולות ששי לבצע לפני שנכנסים למכירה בפועל:

    מסמכים המעידים על בעלותכם

    נסח הטאבו הוא המסמך המעיד שהדירה אכן נמצאת בבעלותכם כאשר הדירה רשומה בלשכת רישום המקרקעין. במידה והדירה אינה רשומה בלשכת רישום המקרקעין תצטרכו להמציא אישור זכויות המעיד על כך שאתם אכן בעלי הדירה. קונים היום מקפידים מאוד לבדוק את העניין ומבקשים לראות מסמכים המעידים על כך. לא תמיד הם מסתפקים בנסח טאבו ובהשוואתו לתעודת הזהות שלכם. ישנם קונים רבים המבקשים לראות מסמכים נוספים שיכולים להוכיח שזהות האדם הרשום בנסח טאבו הוא אכן אתם, למשל חיובי ארנונה, או כאשר הדירה התקבלה בירושה- צו ירושה או צוואה.

    האם ישנן חריגות בניה

    לעיתים חריגות בבניה נעשו עוד לפני שאתם הפכתם לבעלי הדירה ולא הייתם מודעים לכך. היום קונים יודעים שהם חייבים לבדוק את העניין. לכן, אתם כמוכרים צריכים להתכונן לכך ולבדוק את העניין. אם ישנן חריגות יש להסדיר את העניין עוד לפני הצעת הדירה למכירה. עניין החריגה יבדק באמצעות תשריט הדירה והשוואתו למבנה שלה בפועל.

    מיסים

    כמוכרים תצטרכו לשל מיסים שונים. כדאי לדעת מראש מהו סדר הגודל של מיסים אלה. עורך דין מכירת דירה שילווה אתכם לאורך כל התהליך יבדוק עבורכם מהו גובה מס שבח שתצטרכו לשלם והאם תצטרכו לשלם גם היטל השבחה. כדאי לבדוק את הדברים מראש כי במידה ונדרש תשלום היטל השבחה כדאי לקחת זאת בחשבון בקביעת מחיר הדירה.

    משכנתא

    אם טרם סיימתם את תשלום המשכנתא עבור הדירה המיועדת למכירה זהו עניין שיש להסדיר. ניתן לבחור בסילוק המשכנתא או בגרירתה אם אתם קונים נכס אחר.

    לסיכום, עוד לפני שאתם פונים לפרסום הדירה וביצוע מכירה הכולל שלבים רבים כמו ניסוח חוזה המכר, ישנן פעולות אחרות שעליכם לבצע. עורך הדין שיעמוד לצידכם יסייע בכל פעולה ויעשה לכם סדר בתהליך כולו.

    עו"ד אודל כהן היא עורכת דין מקרקעין בעלת ניסיון רב בליווי עסקאות נדל"ן הן מכיוון המוכר והן מכיוון הקונה. היא תדאג לכך שזכויותיכם כמוכרים ישמרו תבצעו את המכירה בצורה הטובה ביותר.

    שתף :

    מעוניינים בייצוג מנצח?

    השאירו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם




      תפריט נגישות