מעוניינים בייצוג מנצח?

השאירו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם




    הגשת בקשה לצו ירושה

    אם אדם בחר לכתוב צוואה מסודרת, הרי שלאחר מותו, היורשים צריכים למלא את הטפסים בשביל הגשת צו לקיום צוואה, על מנת שהמסמכים הרשומים יהיו בעלי תוקף משפטי. אבל, מה עושים במקרה בו אדם מת באופן פתאומי ולא הספיק לרשום צוואה מסודרת לפני כן? או, שמא, מה עושים במידה והצוואה הרשומה לא תקיפה מסיבות שונות? התשובה היא אחת, יש למלא את הטפסים עבור הגשת בקשה לצו ירושה. הטפסים הללו כוללים את פרטיו של האדם המת ואת פרטי היורשים החוקיים. על מנת שניתן יהיה לחלק את עיזבונו של אותו אדם, באופן חוקי.

    כמה מילים על המהות של תהליך הגשת צו ירושה

    הגשת צו ירושה הוא מסמך משפטי, אשר כתובים בו פרטיהם של היורשים החוקיים ופרטיו של האדם המת. את הבקשה מעביר הרשם לענייני ירושה למוסדות המדינה השונים. החל מהבנקים וכלה במשרד התחבורה. בין היתר, במסמכים נכתב בדבר פטירתו של אדם ועל כך שעזבונו עתיד לעבור ליורשיו החוקיים. המדינה מכירה בכך שעלולים להיות יורשים פוטנציאליים או אזרחים שונים, אשר יקבלו בדבר הזכות של היורשים הרשומים בטפסים. לכן, הגשת צו ירושה כוללת, שני תשלומי אגרה. הראשון, לרשם הירושה, האגרה הנוספת, נועדה לפרסום צו הירושה בעיתון. שוב, כדי לאפשר ליורשים פוטנציאלים למחות ולדרוש את המגיע להם על פי חוק.

    האם ההליך עולה כסף?

    בכל מקרה, כל תהליך של הגשת בקשה לצו ירושה עולה כסף, בשל האגרות אותן צריך לשלם לקופת המדינה. האגרה הראשונה מיועדת לאגרת בקשה, כלומר, בשביל שהעניין יועבר לרשם הירושה, אשר ידון בפרטי הבקשה. אגרה נוספת מיועדת עבור העלאת מודעה בעיתון. מה זאת אומרת? הגשת בקשה לצו ירושה, הרי, מיועדת למקרים בהם הנפטר לא השאיר צוואה.

    אבל, המדינה לוקחת בחשבון כי עלולים להיות יורשים פוטנציאלים אחרים אשר לא שמעו על מותו של אותו אדם. כמובן, יכול להיות כי ישנם עדים, אשר ליוו את הנפטר בתום ימיו והם מחזיקים בעותק של צוואה כזו או אחרת. כדי לשלול את כל המקרים, הבלתי צפויים הללו, מי שחתומים על הגשת בקשה לצו ירושה, צריכים להמתין עד שההודעה תפורסם ופרק זמן מסוים לאחר מכן, על מנת שניתן יהיה להתחיל בחלוקת הירושה על פי חוק.

    למה כדאי להתייעץ עם עורך דין מנוסה

    התפקיד של עורך הדין הוא לעזור ליורשים בשני מישורים:

    במישור הטכני

    בין אם דרושה חתימה על מסמך ולשם ליווי משפטי והשלמת ההליך הבירוקרטי, תמיד טוב להיעזר בעורך דין מקצועי, פשוט כדי לא להסתבך לחינם.

    בייעוץ משפטי

    לא פעם מתגלעים וויכוחים בין היורשים. החל מהאופן בו יש לחלק את הירושה וכלה בזכות של כל אחד מהיורשים על העזבון. עורך דין לדיני משפחה וירושה, שומר על האינטרסים של כל הנוגעים בדבר, עד לתום ההליכים.

    מה משמעות ההליך מבחינה פרקטית

    בגדול, במידה ומילאתם את הפרטים עבור הגשת צו ירושה ואין טעם לפגם, הרי שהמדינה מודיעה ליורשים כי אין בכוונתה להתערב בחלוקת הירושה. מאותו הרגע, רשאים היורשים לבחור כיצד לחלק את הרכוש הנותר ומה לעשות בו.

    עורך דין לענייני ירושה ילווה אתכם בתהליך

    נתחיל דווקא בכמה מילים על המצב הריגשי בו נתונים היורשים באותם רגעים קריטים, של חלוקת הירושה. הרי, שוודאי כאשר מדובר על מוות פתאומי, ימי האבל עלולים להפוך קשים מנשוא, כך שלא קל לחשוב על האופן בו יש לחלק את העיזבון. אבל, חשוב לזכור, הרכוש הנותר הוא רכוש השייך ליורשיו החוקיים של המת. אנחנו בטוחים כי אותו אדם קרוב, רצה  שיורשיו יוכלו ליהנות מרכושו לאחר לכתו מין העולם.

    לכן, תמיד טוב להיוועץ בעורך דין לדיני ירושה. ראשית, כדי להסיר מכם את העול של העבודה מול מנגנוני הבירוקרטיה הישראלית. שנית, משום שבאופן הזה, תדעו כי יש מי שבקיא בפרטים ויכול לענות לכם על כל שאלה.

    במשרד עורכי הדין של אודל כהן תמצאו אוזן קשבת ואנשי מקצוע מין המעלה הראשונה.

    לקבלת ייעוץ משפטי במחלקה לדיני משפחה במשרד עורכי הדין, אודל כהן, מוזמנים ליצור קשר עוד היום.

    שתף :

    מעוניינים בייצוג מנצח?

    השאירו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם




      מידע נוסף בנושא

      הגשת צו ירושה

      תהליך הנערך במידה והאדם המת לא השאיר צוואה כתובה, כך שאי אפשר לדעת מה היה רצונו ולכן, על היורשים החוקיים להחליט בעצמם כיצד לנהוג בעזבונו של אותו אדם. שימו לב, הגשת צו ירושה היא לא הגשת צו לקיום צוואה, אלא, מדובר כאן על הליך דומה אבל שונה. במאמר הבא נדבר על המשמעויות הטכניות של הגשת צו ירושה ועל המשמעות המשפטית של ההליך.

      תפריט נגישות