מעוניינים בייצוג מנצח?

השאירו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם




    עורך דין קניית דירה

    כמה שלבים לפני רכישת דירה יד שניה

    קניית דירה היא חלומם של זוגות או משפחות ובתנאים הקיימים היום לא כולם מצליחים להגיע להגשמתו. לכן, כשהדבר מתאפשר וכן יש אופציה הנראית לעין לרכישת דירה חשוב לקחת בחשבון שמדובר על תהליך מורכב הכולל מספר שלבים עוד לפני הישיבה מול המוכר וחתימה על חוזה. ממה מתחילים ולאן ממשיכים עד לרגע המיוחל בו יושבים מול המוכר? כמה שלבים בדרך ודברים שיש לשים לב אליהם.

    בחירת עורך הדין המתאים

    בכל עסקה ישנו פן משפטי, אך עסקת נדל"ן היא מורכבת במיוחד ולכן גם הצד המשפטי בה הוא משמעותי ומורכב כך שנחוץ אדם המומחה בתחום שילווה אתכם כבר מהרגע הראשון. לכן, בחירת עורך דין קניית דירה היא אחת הפעולות הראשונות והחשובות שיש להתמקד בהן. יש לבחור עורך דין מקרקעין בעל ניסיון רב שזהו תחום ההתמחות המרכזי שלו. מעבר לניסיון ולמקצועיות חשובה התחושה הנוחה איתו שכן מדובר בתהליך ארוך, בירורים ובדיקות שעורך הדין יסייע בהן ובכלל יהיה שם עבורכם לכל שאלה.

    האם המוכר הוא הבעלים? בדיקה ראשונה

    הפעולה הראשונה והבסיסית שיש לעשות היא השוואה בין נסח המקרקעין לבין תעודת הזהות של המוכר אך זה לא מספיק. היום ישנם זייפנים כך שכדאי לעשות בדיקות נוספות כמו לשאול שכנים לגבי המוכר, לבקש לראות ארנונה של הנכס. אם המוכר קיבל את הדירה בירושה כדאי לבקש לראות צו ירושה או צוואה.

    זיהוי הדירה ובדיקת פרטים לגביה

    זיהוי הדירה נעשה באמצעות בדיקת גוש- חלקה שלה. אם הדירה היא בבית משותף יש להוציא תשריט בית משותף ולוודא שהדירה אכן ממוקמת בתשריט כפי שמיקומה בפועל וגם שמספר הזיהוי שלה הוא כפי ששום בנסח המקרקעין. אם לא הדבר בעייתי ומעורר חשד. דבר נוסף שחשוב מאוד לבדוק הוא האם הדירה נקיה מכל שעבודים, התחייבויות קודמות או אזהרות.

    לבדוק את הנכס מכל הכיוונים

    בדיקת הנכס על הנייר, במסמכים וברישומים שלו היא הבדיקה הראשונית שיש לבצע אך כמובן אינה מספיקה בכדי לרכוש אותו. כעת יש לבצע בדיקה שלו מבחינה פיזית: האם ישנם ליקויי בניה כמו בעיות רטיבות ותשתיות, האם ישנם גורמים שיכולים להוות מטרד או  לפגוע באיכות החיים ועוד. גם שכנים יכולים להוות מטרד לא קטן לעיתים. בדקו גם את העניין הזה. מעבר לכך שוב לבדוק האם ישנן חריגות בניה, להשוות את הנכס כפי שהוא רשום לעומת המבנה שלו בפועל ולוודא שאין חריגות שלא התקבל אישור עליהן.

    עו"ד אודל כהן היא עורכת דין מקרקעין בעלת ניסיון רב שתלווה אתכם לאורך כל תהליך הקניה, מהבדיקות הראשונות שפירטנו דרך ניסוח חוזה וכל הפרוצדורות הנדרשות לכך שתצאו בסופו של דבר עם הדירה המתאימה ובתנאים הטובים ביותר שניתן.

    שתף :

    מעוניינים בייצוג מנצח?

    השאירו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם




      תפריט נגישות