מעוניינים בייצוג מנצח?

השאירו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם




    הגשת בקשה לצו קיום צוואה

    זכות הציווי מאפשרת לכל אדם להחליט מה ייעשה ברכושו לאחר מותו, משום שההנחה היא כי מדובר על קניינו הפרטי של האדם עימו הוא יכול לעשות ככל שיעלה בדעתו. כך ההנחה היא כי לאחר מותו רשאי כל אדם להחליט למי ובאיזה אופן יחולק הרכוש שיוותר אחריו. את כוונותיו רושם האדם בצוואה. כדאי לכתוב את הצוואה בליווי של עורך דין לענייני ירושה, על מנת שהמסמך יהיה רשום בצורה מסודרת ויכלול פרטים רבים ככל שניתן. גם אם אנחנו מדברים על צוואה אשר נכתבה בכתב יד, ללא ליווי משפטי, הרי שעל מנת לקיים את דבר הצוואה, על היורשים לוודא כי נערכת הגשת בקשה לצו קיום צוואה. בהמשך המאמר נסביר בפרוטרוט על מה מדובר, אבל לפני הכל, חשוב להבין: אם לא תתקיים הגשת בקשה לצו קיום צוואה, הרי שמבחינה משפטית, למסמכי הצוואה לא יהיה כל תוקף משפטי.

    הפרטים הטכניים של הגשת הבקשה

    נתחיל מהפרטים הטכניים. הגשת בקשה לצו קיום צוואה יכולה להיעשות באופן מקוון. הבקשה מויעדת לרשם הירושה. בבקשה מופיעים הפרטים של המצווה ושל היורשים. במידה ויש ברשותכם את הצוואה המקורית, עליכם להגיש אותה ביחד עם הטפסים הנוספים והטפסים עוברים ישירות גם לרשם המקרקעין. כך שבמידה ובעזבונו של האדם יש גם נכסים על שמו, הרי שהיורשים לא צריכים למלא טפסים נוספים גם עבור רשם המקרקעין.

    לבחון את הפרטים כדי למנוע אתגרים בהמשך

    המטרה של תהליך הגשת צו קיום צוואה היא לוודא כי חלוקת הירושה נעשית על פי חוק. הרי, משום שאנחנו מכירים בזכויות של היורשים בירושה, חשוב לשים לב שאין מי שמנסה לנצל את המצב כדי לקדם את האינטרסים שלו, על פני רצונו של הנפטר והרשום בצוואה. מבחינה טכנית, אנחנו מדברים על הגשת צו קיום צוואה באופן מקוון באתר של הרשם לענייני ירושה.

    בין הטפסים, תמלאו את הפרטים של מוריש הירושה, של היורשים וכמובן, תצרפו עותק של הצוואה המקורית. בהמשך, יועברו הפרטים לב"כ היועץ המשפטי לממשלה. הוא יבחן את הפרטים ויראה כי אין יורש קטין או מי שצריך אופוטרופוס כדי לדון בעניינו, הב"כ יוודא כי היורשים, כולם, מודעים לכך שהוגשה הבקשה וכן הלאה. אם הכל מתבצע כמו שצריך, על פי חוק, תתקבל החלטה שלא להתערב בתהליך חלוקת הירושה, כך שהיורשים יוכלו להמשיך לדון בפרטים, עד לתום ההליכים.

    מי מקבל את הבקשה ומה תפקידו

    במידה ונערכת הגשת בקשה לצו קיום צוואה על פי ההנחיות ובלי שום כשל בירוקרטי, עוברים הפרטים לב"כ היועץ המשפטי לממשלה, אשר תפקידו לבחון את פרטי הבקשה. למשל, עליו לוודא כי כל היורשים מודעים לכך שהוגשה בקשה מהסוג הזה, הוא מוודא כי אף אחד מהיורשים לא קטין או מי שלא יכול לנהל את ענייניו מכל סיבה שהיא וזקוק לאפוטרופוס שייצג את האינטרסים שלו בתהליך חלוקת הצוואה. במידה והכל תקין, ב"כ היועץ המשפטי לממשלה יודיע כי הוא לא מתכוון להתערב בעניין ולכן אין בעיה להתחיל בתהליך חלוקת הירושה, על פי רצונו של הנפטר.

    לקבל ליווי משפטי לאורך כל הדרך

    קיום צוואה זה לא תמיד תהליך פשוט וקל. בין אם אתם מעוניינים להימנע מכשלים בירוקרטיים ובין אם יש כל עניין אחר הדורש התערבות חיצונית, הרי שאתם מוזמנים לקבל סיוע במחלקה המשפטית לדיני ירושה ומשפחה, במשרד עורכי הדין של אודל כהן. כאן, תקבלו ייעוץ מקצועי, כך שתוכלו להישאר רגועים ובטוחים, עד לתום ההליכים.

    שתף :

    מעוניינים בייצוג מנצח?

    השאירו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם




      מידע נוסף בנושא

      לקבל סיוע משפטי כדי להימנע מחיכוכים מיותרים

      המחלקה לדיני ירושה ומשפחה במשרד עורכי הדין, אודל כהן, תהיה שם עבורכם, כדי לעזור לכם עד לתום ההליכים. זה לא משנה אם מדובר על בני משפחה אוהבת המעוניינים לסיים את ההליך הבירוקרטי מוקדם ככל הניתן או שמא, אנחנו מדברים על מקרה בו הזכויות שלכם עלולות לעמוד בסימן שאלה. הרי שבסיוע של עורכי דין מצויינים, תהיו בטוחים כי יש מי שנמצא שם כדי לתת לכם מידע מקצועי וכדי לעמוד על המשמר, כדי לדאוג לאינטרסים שלכם. לפרטים נוספים, צרו קשר.

      הגשת צו קיום צוואה

      במדינה דמוקרטית, לכל אזרח יש את הזכות לעשות ברכושו ככל העולה על דעתו. בין היתר, זכותו של כל אדם להחליט מה ייעשה ברכושו לאחר מותו. אבל חשוב לזכור, גם אם אדם כתב צוואה לפני מותו ואפילו אם רשם אותה בליווי עורך דין, כל עוד היורשים לא עשו את הדרוש עבור הגשת צו קיום צוואה, הרי שהמסמכים הכתובים נעדרים כל תוקף משפטי. כדי לקיים את האמור בצוואה, על פי חוק, יש להשלים את התהליך מהשלב הראשון שהוא הגשת צו קיום צוואה ועד לבחירה של ב"כ היועץ המשפטי לממשלה, שלא להתערב בחלוקת הירושה הנ"ל. אבל, אנחנו מקדימים את המאוחר, אם אתם רוצים לשמוע עוד, בואו לשמוע את כל הפרטים.

      תפריט נגישות